Video

terima kasih coz sudi jadi kwn sayerr..=)

jgn makan sushi!

sape xsuke sushi kan??hee

ish bukan lah jangan makan langsung..
tp kurangkan makan hee..

nk tau napew? meh aku nk citew..

aku dapat info nih pon dr email Mak Usu aku forward..
btw, aku nih suke la gak makan sushi tuh..
sedap kottttt~ sapew xpenah makan memang la rugi..

but..

klu dah terlalu banyak.. dan selalu.. jd penyakit la beb!

citewnye : This is true case yg terjadi kepada Mr.Shota Fujiwara dr Gifu, Japan.
Die nih, amatlah sukekan sushi.. sampai jdkan itu makanan rutin hariannya. Biasalah kata org jepun kan.. soooo nk diteruskan critew, dienih selalulah sakit kepala.. a headeche laaa penink2.. 3 tahun la jgk. sampaikan die g jumpe doktor (yg xberapa pakar kot) katanyer migrain n sbb stress kerja.

Lama kelamaan, sakit tuh makin kronik. soo die jumpela doktor pakar pulak.. n wat impasan X-ray kat kepala otak die. nk tau apa doktor tuh kate???? erm ada small movements beneath his skin. n doktor tuh pun buatlah local anesthetic to his scalp and akhirnyer tiny worms crawled out. wooo..

n akhirnyer apa lagih, buat pembedahan la.. nk tau apa yg diorg jumpe??? erm nih!


ngeri giler kot gmbo nih! aaaaaaa~

peringatan!

Tapeworms and roundworms dan telurnyer yg idup lam all fishes fresh of salt fishes hanya akan mati by thorough cooking and/or freezing ikan suhu between 4 deg C - ) deg C.

The eggs of these parasites hanya boleh dibunuh dengan cooked or frozen to the said temperatures untuk seminggu atau lebih SAHAJA.

soooo pikir la 2, 3, 4 or 5 kali about that raw dish next time yek..
atau
korang might get a headeche..hehe



cya!

post signature

4 komen best!:

naz said...

benda boleh berulat :)

appleCuBbyz said...

eeeee....tuh la pasai..
rupenyer ulat yg idup lam ikan tuh beranak daaaaaaaa~..

p/s: masak ler apa yg kamu nktelan yek hehee

miSs.BoBo said...

eeeeeeeee......
aku da la suke itu shushi..
ish~
patot la aku saket paler jerk..
nak check nie..
ntah2 da bosa da ulat 2..
weeeee...

^0^

appleCuBbyz said...

hahahha wah!... tuh la agak2 dah jd kupu2 dah dalam otak ko ttuh hahahahahahhahaha~ >.<

Post a Comment

wah~ nk komen ker nih???hehehe sila2... xkena bayar pon heeeee

Related Posts with Thumbnails

post aku paling PEMES!