Video

terima kasih coz sudi jadi kwn sayerr..=)

apa itu KAWAN BAEK pada Iqin?


Arinih 5 Mei 2010
genablah Iqin atau name dalam surat beranaknya
Siti Nur Ashikin berusia 11 tahun!

Iqin cukup marah kalau ader diantara kawan2 die eja name die salah.
"uish! Ashikin laaaaa! A.S.H.I.K.I.N~~~bukan Asyikin...eeee 
xpaham2 laaa korang nih~~dah ckp 800 kali dah~~~"
omelan iqin sungguh comel. dgn buat muke lagih... erm
biaser la budak2~ mesti lah comel~
klu aku yg ckp, kompom lah org yg kene sembor tuh
merajok 18tahun! hehehehe

Semalam,
aku terdengar Iqin mengadu kpd mama..
"Ma, iqin xnk kawan Izati... die mengata iqin dekat Zana.."
bunyi macam merajokkan? erm

mama hanya tersenyum.
"kenapa Iqin xnak kawan dengan Izati?~ Izati buat apa kat iqin~?" 
tanya mama lembut sambil tangannya asyik mengalih ikan di kuali.

"Petang td Zana ckp, Izati ckp kat die, Iqin nih sombong.
Mentang2 lah duduk kelas 5B, Belagak~
dah la jalan pon, bontot golek2~", iqin mengadu..

kurang ajar!!!
klu aku, budak tuh memang dah xleh berckp dah..
selamat aku cili kan~~~ arrrghhhh

air mata iqin mula bergenang.
mungkin die xsangka, yang kawan yg dianggap besprenz 
sanggop wat mcmtuh kat die.. lagih plak..
DIE BARU 11TAHUN KOT!!! weiii eee wat aku geram kotttt arghhh

"Iqin, Iqin ngan Izati kan kawan baek~ knp tetibe xnak kawan nih..
eee xbaek tau.. Tuhan marah~~~", pujuk mama.

korang tau,
secara spontannya iqin membalas,

"Kawan baek, xkan mengata kat belakang iqin~
kawan baek xkan ckp buruk tentang iqin kan ma?"

wah! statement!!!!

mama xbalas soalan iqin tuh.
dan iqin pon tahu, apa yg die ckp tuh sumenyer betol.
Kawan sepatotnya menjadi dahan utk kita berpaut,
dan bukan dahan berduri yg bila2 boleh mencederakan kita..

"Mama...... Iqin rindu Aishah~"
kata Iqin lalu terus berbaring di katilnya dan terus tertido...

Aishah ialah kawan baek Iqin 
time dekat sekolah lama dulu. Walaupon sudah setahun 
Iqin berpindah ketmpat baru ini dan mempunyai ramai kawan kat sini,
tp aku selalu dengar, Iqin selalu mengajak mama agar singgah sekejap 
kat umah Aishah untuk bermain dan sedia maklum, 
umah Aishah tuh, bukannya dekat pon dengan umah baru Iqin skrg nih...

Aku nmpak muke mama sebak~
mungkin kesian.
Ibu mana yg xsebak kalau anak die bersedih~

dan aku?
erm...air mata aku menitis..
xsangka. 
adik aku Iqin, yang baru setahun jagong tuh,
pon terjebak dalam kesah "KAWAN MKN KWN nih"
Kesian kat die...

xpelah, "Iqin, mlm nih kite mkn luar yek~~~ along belanja! hee"


applesakura

8 komen best!:

Anonymous said...

comey nye adik ko...tp sian kt die...huhuhu...

Anonymous said...

aduh,aku pon rasa tersentuh.aduh lama x baca benda2 mcm ni tiba2 aku rasa emo semacam.hampir gak ler menitis air mata.bdk pon tau erti persahabatan

applesakura said...

erm
itulah tuh impish~~~ kecian gilerr aku rasee... waaa

anak perak~ heee itulah tuh.. klu kite yg beso2 nih, xperlah.. leh la lupe2 kan ke, apeke kan.. nih adoiii adik aku tuh br 11 tahun kot... adeyh~~~~ kecian kat dieeee T_T

Anonymous said...

ade..T_T

PaanMFR said...

:(
hmm..

Unknown said...

kesian nyew....

applesakura said...

hee
PaanMFR: ermmmm T_T
PenselKontot: keciannnkan~~~ ermmm kecian adik sayerrrr

NAZ said...

perghh lihat maju tak anak zaman sekrang :)

Post a Comment

wah~ nk komen ker nih???hehehe sila2... xkena bayar pon heeeee

Related Posts with Thumbnails

post aku paling PEMES!