Video

terima kasih coz sudi jadi kwn sayerr..=)

Entry "Aku sedeyh nih weyh~~~ T_T"


PENGUMUMAN: sila baca entry apple kali nih dgn nada yg sedeyh yek.. harap maklum

adoi...
utk pengetahuan sume.. 
yer~~~aku tau, skunk nih sume org sibok crite benda yg sama..
kes BUANG BAYI!

haiyaaaaa..
aku dah cube xmau tulis.. (yela, dah sume org tuliskan..)
tp, bler tiap kali tengok tv, ya ampon..
memang xleh handle dah..

rase2 klu aku dapat kepala pompuan2 yg sepatutnyer dipanggil "Ibu" tuh,
hey.. memang lah..korang tinggal name..
tp tuhla..
zaman dah millennium..kan?
nk salah kan sape pon??
nasi dah jadi bubur sudah~~.. tinggal TELAN je

lagih2.. klu aku tertengok video clip LAGU untuk
ape ntah tajoknyerr tuh..
yg ramai artis2 malaysia bergabong tenaga sumbang suara tuh..
(maafkan aku kerana tidak dapat mengingati tajoknyerr...
almaklumlah.. otak sudah tua~~~~)
lagu tuh, telah membuatkan air mata aku menitis setitis! waaa
cedeyh~

kepada pembuang2 bayi tersebut, 
ucapan yg mampu aku ucapkan kepada korang ialah..
"SEMOGA KORANG TENANG hendaknyer..amin"

meyh aku tolong culculatekan utk korang meyh..
 zina = dosa besar
 mbunuh + mbuang bayi = dosa besar
buat ibu korang menangis = berdosa lagih
jumlah = BERDOSA DOSA DOSA + DOSA BESAR!


Keistimewaan wanita Dalam melahirkan dan menjaga Anak.
(mari2 baca~ bahawa senyerrrr..bayi itu satu anugerah utk kite dr yg Maha Esa!)

Apabila seseorang wanita mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

 Apabila seseorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T

 Apabila seseorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

 Apabila telah lahir seorang anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

 Apabila semalaman seorang ibu tidak tidur dan menjaga anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T

------------------------------------------

Bayi terKECIL di dunia!

Tanggal 24 Oktober 2006, Amillia Taylor dilahirkan pada usia kandungan ibunya 21 minggu 6 hari. Tidak pernah ada bayi yang dilahirkan kurang dari usia kandungan 23 minggu bisa hidup, tapi Amilia yang hanya memiliki berat 10 ons bisa lahir sempurna, bahkan tubuhnya masih mampu untuk bernapas sendiri dan mencoba menangis. Bahkan rumah sakit sebenarnya bisa mengijinkan bayi ini dibawa pulang, hanya saja ibunya diminta tinggal beberapa hari lagi untuk bahan penelitian. Saat akan dibawa pulang beratnya sudah mencapai 18 ons (1,8 kilo).

p/s: Anak ialah Anugerah drNya yg takterhingga! ingat tuh! lalala
(pndainyer aku mbebel~ hee)

applesakura

5 komen best!:

zack said...

erm...ape lah nak jadikan diorg 2....
tp yg penting nti...nak baby yg comey2....

miloicekaw1119 said...

keciknye..

Mr.Z said...

orang yang buang bayi tu tak berhati perut!

impish_yatie said...

alololo...emo plak bdk nieh!!!ahahaha...
tp tak pe..aku pon sokong ko beb!!!pe ar... org yg nk ank tu belambak, dorang plak bole men buang2 plak..letak ar kt umah ank yatim ke...eeee...bengong tol mereka2 ini...huhhhuhu..{erk, terlbey emo plak..=P}

Syuzana said...

memang sedey....orang yang buang bayi ni tak fikir bayi tu bernyawa...nyawa tu...emm..tau seronok wat tapi x nk pikul tanggungjawab...

awk senang2 tgk la blog saya =)

Post a Comment

wah~ nk komen ker nih???hehehe sila2... xkena bayar pon heeeee

Related Posts with Thumbnails

post aku paling PEMES!